söndag 16 augusti 2015

Du räknar allt sorgligt natten lång

Har fått tillbaka min dator (äntligen) så nu kan jag sätta igång igen. Har börjat Yrkes Akademin i Österbotten på linjen bildartesan (Grundexamen inom visuell framställning) och trivs jättebra. Väldigt stressigt nu första veckan då vi ska stå på scenen i Schaumanssalen med ett program på en timme. Jobbar med musikeleverna och bildartesanera i årskurserna 1-3 och det fungerar bra men jag och Abab är superstressade. Nog om det, tänker visa er vad jag gjorde sista månaden kvar av skitskolan. Let's go om maj!

Var jag på skoltid och längtade efter nya muminmuggar
Jag målade i skolan och hade ångest men bärde fina zebra sockor
Spelade Jam Run då jag hade ångest
Gick hem i mörkret och hittade en brun duva som följde efter mig
Köpte kaktusar och döpte dem till Bellatrix, Narcissa och Malfoy
Gosade med katter och rökte som en borstbindare
Var på praktik vid Blossom och det var urmysigt
       
Ritade gråtande personer och gosade i Purmo med Amalia
Gosat med Putte på toan och utomhus
Sydde en fina tygpåse och ramade in min favortimålning av John Bauer
Köpte plantor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar