söndag 4 oktober 2015

Lock up your sons and husbands, cuz here i am (Ytliga listan)

1. Hur lång tid gör du dig iordning på morgonen?
Ja kanske en timme? Duschar 10 min, sminkning 20 min, håret 2-5 min, kläder 10 min. Beror på hur slö och trött jag är haha.
2. Och inför en utekväll då?
Beror på vad som kommer ske den kvällen, en timme tar det för mig oftast.  
3. Vad har du för sminkrutin?
Först fuktar jag huden med en fuktighestcreme från Lumene, sedan bas, contouring, ögonsmink, eyeliner och vanligtvis ett läppstift till sist.
4. Och hårrutin?
Lägger i hårolja från Garnier i nytvättat hår, annars borstar jag bara håret med en kam.
5. Hudrutin? 
Min hud är hemsk just nu så jag rengör den med Neutrogenas spot clearing mousse vilket fungerar relativt bra för mig. Lägger ögonkräm runt ögonen för mina ögon är så torra nu på hösten och fuktighestcreme!
6. Om du bara fick använda en sminkprodukt, vad skulle det vara?
Mascara från IsaDora på första plats, foundation från IsaDora på andra och puder från M.A.C på tredje!
7. Vad är din favoritprodukt just nu?
Är helt fast i en ögonsmink period och fixar ögonen mest, tipsar verkligen om IsaDoras nude palette!
8. Vad tycker önskar du att du var lite bättre på sminkmässigt?
Contouring och highlightning, men övning ger väl färdighet?
9.  Ändrar du sminket efter årstid?
Njaä, ibland. Ändrar mer efter humör haha!
10. Är du ofta osminkad?
Noope, nästan aldrig. Trivs inte utan smink, har så dåligt självförtroende redan att jag knappt kan gå hemma utan smink. Tyvärr.
11. Berätta om en rolig smink/hår-anekdot.
Då jag gick i sjuan hade jag min emo/scene period och sminkade mig färgstarkt med skrikrosa ögonskugga på halva ögonlocket och svart på andra sidan, snyggt. 
12. Vem piffar sig finast av alla du vet?
Åhh så svårt men tycker Iro aka Saga sminkar sig så otroligt fint och har så fina kläder. Denna är en favorit.
13. Ett absolut smink-nej?
Smala ögonbryn med en liten boll så det ser ut som spermier i pannan. NoNo.
14. Sminkprodukt du önskar kunde uppfinnas?
Hah typ en maskin som gör en perfekt contouring och highlightning på fem minuter utan att man själv behöver göra ett dugg, om någon har kommit på en sådan ge till mig!
15. Ett hemligt sminktips tack!
Hemligt och hemligt men för att din hud ska må mycket bättre drick ett stort glas vatten och en kopp med grönt te på morgonen, om du vill att ditt läppstift ska hållas längre och vara lite mattare än vanligt lägg lite puder på läpparna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar