onsdag 16 december 2015

Det förlamar, förstör och biter sönder dig

Att förklara hur mycket jag hatar mig. 
Vad ångest blir i min kropp. 
Hur knäsvag och fruktansvärt ont man kan få. 
Av en ynka liten känsla. 

En känsla som växer i kraft vad du än gör. 
Som får dig att vilja spy och helst bara dö. 
Som får dig att hata allt vad du är. 
Din mage, dina lår och bröst. 
Allt på och inuti dig. 

Men mer än allt förlamar den dig. 
Den följer dig vad du än gör. 
Att prata blir en hel kamp i sig. 
Tänk om jag säger fel. 

Att hitta rätt ord. 
Att prata fint. 
Att vara rätt klädd. 
Att passa in. 

Ångesten talar om för mig. 
Hur ful och fel allt jag gör är. 

Bäst vore nog bara att lägga sig ner. 
Lägga sig ner och dö. 

"Ångest kan inte döda dig" 
Men jag tror att av all ångest kan man dö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar