onsdag 16 december 2015

Kontaktlinser som rullar bakom ögat och lampor som spränger

Det konstigaste och äckligaste som hänt på länge.
Jag pratar med A i telefon och försöker få bort hennes panikångest. 
Kliar mig lite smått under ögonen och fortsätter prata. 
Går till badrummet och ska ta ut mina linser. 
Ser i spegeln att min vänstra öga är grönt och det andra kolsvart vilket betyder att min ena lins har trillat ut. 
Söker efter den i sängen, på mina kläder och hittar den inte. 
Lampan i badrummet blinkar till flera gånger och säger puff och typ sprängs?! 
Jag går ner till vardagsrummet och säger att lampan gått sönder och att min ena lins är borta. 
Mappa och syster säger bara oj okej typ jaha. 
Jag känner att det känns lite konstigt i mitt vänstra öga och kliar lite. 
Tänker om linsen farit bakom ögat? 
Springer till badrummet lyfter upp övra ögonlocket och ser något svart där. 
KLART. KLART SOM FAN HAR MIN LINS RULLAT BAK PÅ MITT ENA ÖGA. 
Blir smått rädd och bara säger åt mappa jo min lins är bakom mitt öga. 
De blir som bara vad fan har du gjort du blir blind din jävla idiot osvosv. 
Jag tvättar händerna och pillar lite på ögat och får till sist ut linsen. 
Linsen är hel och svart och inga skador på varken ögat eller linsen. 
Men ändå, hur i hevete kunde själva linsen rulla bakom ögat?! 

Jag har fan så otur, är dessutom jätteklumpig. Det ni. 

2 kommentarer: