lördag 13 februari 2016

Wipe your tears, face your fears, wake up everyday and be stronger than yesterday

Älskar att läsa och göra listor så snodde denna lista från Sandra. Jag utmanar alla som läser detta att göra denna listan och kommentera gärna då ni har gjort klart den så jag får läsa! 
   TRE GUILTY PLEASURES
   1. Doften av nagellack.
   2. Äta choklad och strunta i ångesten.
   3. Lyssna på podcasts och rita på samma gång.
   NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
   Gråter väldigt sällan men grät i tisdags pga att jag hade extrem      ångest och hade fått en panikångestattack i skolan. 
  NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG    SJÄLV?
 När jag är med Abab och mina vänner, har väldigt svårt att vara  "mig själv" för jag vet egentligen inte vem jag är. Har så många  olika personligheter att jag inte vet vem jag är. Men då jag är med  Abab och mina vänner så krockar alla personligheter och allt blir  en röra, men känner mig mest bekväm med dem.
TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Att mysa, läsa böcker och dricka te på samma gång-
2. Rida! Ångesten flyger bort direkt och det enda du koncentrerar dig på är hästen och vad ni ska göra. 
3. SUSHI. <3 Så gott, hur du fångar elle vill bli vän med mig, bjud på sushi eller köp sushi eller laga sushi tillsammans. Sushi är typ mitt liv. <3
HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Åh jättesvår fråga. Kan säga att ni som läser min blogg kanske har en annan uppfattning om vem och hur jag är men jag är konstnärlig, blyg, ångestig och får andra att skratta. (Oftast.) 
HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Jättesvårt detta med då man har väldigt negativa tankar om sig själv och hatar sig själv mer och mer men nej detta är jättesvårt. Typ samma som ovan.
EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Då man ska köpa kaffe/te i en take away mugg och man råkar hälla kaffe över muggkanten så du spiller kaffe på plattan kaffet är på. Jättejobbigt och pinsamt enligt mig. Eller bara om det händer mig. 
 TRE OTIPPADE SAKER OM DIG:
 1. Jag använder alltid smycken i vardagen. Känner mig "naken"      utan t.ex halsband och ringar och har på mig ungefär samma          smycken varje dag men till olika kläder.
 2. Dricker nästan alltid minst en RedBull varje dag, men just nu är  jag pank så blir bara kaffe.
 3. Jag blir glad av olika dofter.
 NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
 När jag är ensam hemma och snyggt sminkad. Detta händer dock  aldrig då man har en mamma som är sjuk och en pappa som är på  pensionsledigt. 
 VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
 Svårt att minnas men jag det var igår vid Vikkis i Kållby då vi satt  och myste med E och Lina. Vi babblar på så mycket och skrattar  grymt mycket så jag har svårt att komma ihåg någonting specifikt.
 NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Ja, hur folk kan vara så jävla trångsynta då man diskuterar inom/om Hbtiq+ relaterade saker. 
TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Spindlar eller insekter i stor mängd som kommer emot en. 
2. Höjder, får alltid svindel om jag är tillräckligt högt upp och inte är inne i ett flygplan, eller hus t.ex då kan jag hantera det. 
3. Att jag förblir ensam för alltid. 
 ETT SMART TIPS DU LÄRT DIG PÅ SISTONE?
 Att dricka drycker med kolsyra i med sugrör då ni spelar    dryckesspel. Går mycket bättre. 
ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Frisör, kan inte klippa hår för fem cent. Skulle bli lite snett på ena sidan och då rättar jag till det men då är det snett på andra och då rättar jag till det, så håller det säkert på tills personen är halvt utan hår. Det kan jag lova. Vem vill bli klippt av mig? 
SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
 Skådespelare, skulle vara jätteroligt och jag har lätt för att gå in i  roller, t.ex en gång i skolan blev jag en norrlänning som hade snus  i käften och alla i klassen blev säkert aströtta på mig, men det    lämnade liksom på haha. Nejmen tycker om film, musikaler och    teatrar och skulle jättegärna våga stå på scen och vara i film.

1 kommentar: