torsdag 24 mars 2016

Oh avocado dear, oh avocado dear, have you seen my avocado my dear?

Just nu är jag sängliggandes med över 39 graders feber, försöker få ner den med att badda pannan med en handduk duttad med vatten, som Muminmamman, dricker honungsvatten och sköljer halsen med saltvatten, allt naturligt. Har ätit avokado för att få mig mätt, mår så illa så jag kan knappt äta, på tal om avokado så gjorde jag en broschyr till yrkesprov 2 i skolan om hur du just delar en avokado perfekt. Kan visa broschyren då jag fått bilder på den.. men nu till fördelarna med avokado! 

+Avokado är en super näringsrik frukt, inte en grönsak, och dessa läckra, krämiga frukter har stora fördelar för hälsan.

+I jämförelse med någon annan frukt så innehåller innehåller mer protein, kalium, magnesium, folsyra, B-vitaminer, vitamin E och vitamin K.

+Avokado är också en av de få frukter som innehåller fett, de innehåller huvudsakligen hjärtskyddande monosaturated fetter. Dessa är enkla fetter som är höga i antioxidanten vitamin E och är faktiskt bra för hälsan, till skillnad från konstgjorda transfetter eller härdade fetter.

+Mosad avokado är en idealisk mat för alla som är sjuk eller återhämtar sig från en sjukdom, särskilt barn. Det är lätt att smälta och är en rik källa av naturliga antibiotika och svampdödande kemikalier.

+Avokado har en mjuk, smörig konsistens och mild, krämig smak och är bäst att äta när den är mogen. En avokado är redo att äta när det är mjuk. Du kan få en avokado att mogna fortare genom att lagra den vid rumstemperatur under några dagar. Stoppa en öppen avocado från att bli brun genom att strö den med citron eller lime juice och lämna kärnan i.

-Det enda negativa med avokado som jag kan komma på är att den blir brun ganska snabbt. 

Nu till något helt annat, blusen jag har på mig är min favoritblus och den är klart från min favoritbutik Monki. Här finns den! Jätteskönt material, den är svart och har en superfin rosett knuten runt halsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar