tisdag 12 april 2016

Förstår verkligen inte (TW-Självmord, självmordsförsök.)

Hur personer kan skriva åt mig, som är självmordsbenägen i vissa perioder (inte varit det dock på en månad ungefär.) Så en person skickade åt mig i måndags detta, har inga screenshots av konversationen men skriver av den: 

Person: Tja såg dig på kik nyss hur gammal och bor dudå? 
Jag: Hur fick du min kik? 
Person: såg på emo... har du också suicide tankar ibland 
Jag: A. 
Person: oj.. samma här har du gjort några/något försök 
Jag: Vad har du med det att göra? 
Person: oj jag inget än, vill vara 110% att man inte överlever varför vill du avsluta i förtid då? 
Jag: Jag vill helst inte skriva eller prata om detta då det triggar mig oerhört mycket. 
Person: sant samma sak för mig inte just nu men tanken finns men tror du att du kommer avsluta livet i förtid? 
Jag: Vad skrev jag just? 
Person: om du vill vara med på ett gemensamt suicide med andra som oxå kanske under -17/18 så kan vi hålla kontakten. Kan bifoga vad/hur vi kommer göra i mail eller på skype. 


Hur I HELVETE kan folk ens ta tid att skriva detta åt personer?? Jag förstår verkligen inte så respektlöst och vidrigt. Tror dock personen är ett troll men skrev ett långt meddelande om att man inte kan skriva sådär åt personer och att om den personen är självmordsbenägen så kan den våga söka hjälp. Alltså jag blir så.. jag vet inte. Har inte tänkt på detta under en ganska lång tid men nu är jag så triggad och vet inte vad jag ska göra.

1 kommentar: