lördag 16 april 2016

I en värld som är hopplös och sjuk

Eftersom jag sällan har tid över att skriva informativa, intressanta inlägg så skriver jag nästa alltid listor, eller snarare snor listor från andra bloggar och svarar på dem, denna kommer från Matildigt.
Vad stressar dig?
Skolan, för mycket personer på ett och samma ställe, personer som stirrar på en för länge, för mycket saker som ska vara klart på en viss dag och hemmet.
Vad ska du göra ikväll?
Ska sträffa J, Jo och kanske några till och ha det mys. 
Vad är lätt?
Just nu: att inte göra något som du borde göra, t.ex jag borde städa, göra ett träningspass, göra en uppgift till konsthistorian, virka klart en present till babyn som kommer snart och mycket mer. Det är lätt för mig att göra ingenting. Har också ganska lätt för att glömma viktiga saker, kan bero på att jag är jättestressad just nu.


Vad blir det för middag idag?
Kokt potatis och lax. Med en massa sallad.
Vad vill du göra mer?
Resa, vara ute i naturen, skapa och ta det lugnt.
Vad går du igång på?
På vilket sätt igång på? *insert blinkande emoji*. Böcker, doften av regn, snygga outfits och snälla personer.
Vad gråter du av?
Jag gråter ibland, eller snarare väldigt sällan och då kan det bero på för att jag är för stressad, ledsen på samhället eller så glad att jag skrattar så mycket att jag gråter.
Vad gjorde dig arg senast?
Över att den finländska regeringen är helt fukked och vill bara slå sönder något. Sänka studiestödet och höja de rikas löner mer, så de som redan får över 6000 euro i månade får mer och de som verkligen behöver pengar (studeranden t.ex) får mindre. 260 euro i månade, går det till hyran? NEJ. Finns det mycket jobb? NEJ. Alltså fuck regeringen. Dra åt helvete.
Vad är fånigt?
Att jag blir fjantigt glad då någon ger mig komplimanger och jag totalt förnekar det.
Vad är gott?
Mycket är gott. Mat är gott, grönsaker och frukter är gott, godis är gott, chips är gott, glass är gott. Okej, mina topp fem i gott är:
1. Sushi, skulle kunna leva på det.
2. Äppel, helst gröna och smått sura.
3. Tomat, älskar tomat, vill ha massa tomater, fick tomatfrön av underbaraste Dani och ska så dem snart.
4. Tofu, stekt tofu med mycket sojasås. Nom.
5. Te, alltid te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar