onsdag 18 maj 2016

Din tid kommer

Hej på er, en tid sedan sist men har stressat över alltinget och ingentinget och försökt hitta lugn i vardagen. Har inte ens hunnit gå på promenader, skriva brev, städa ur ateljén eller plantera. Det enda lugn jag nu infinner mig i är att hinna dricka te, sova, göra yoga och meditation. Över en vecka kvar i skolan och för en gångs skull längtar jag till sommarlovet så jag kan ta vara på mig själv, göra det jag vill och behöver för att må bra.

 Skulpturerar för fullt med lera, gips och betong, det går sådär men har lärt mig iallafall grunderna. Målade över Yrkesprov1 tavlan jag gjorde i december för jag fick "lejdon" av den, det enda jag var nöjd över med hela tavlan var Venus bröst, bokstavligt jag är jätteduktigt på att måla bröst och naket. Min passion haha. Funderar vad jag ska måla dit istället, kanske sommarens projekt? Måla en tavla i akryl på balkongen eller i min lilla ateljé här hemma? Får se men denhär sommaren ska jag göra det jag vill.

Det har också såklart varit uppochner iom med att mamma är sjuk, jag är stressad, inga pengar alls och mitt mående eskalerar från en minut av att vara lyckligaste i världen och den andra självmordsbenägen, måste lära mig att kontrollera ångesten, känslorna och paniken men det är grymt svårt. Grymt svårt då du är utan ork och utbränd. 

Den tiden jag har över försöker jag spendera så mycket med mina vänner och i stallet, att hinna dricka te eller kaffe med An en vardag är lyx, gosa med Fidus i stallet är lyx, kedjeröka med en vän är lyx, ha springtävling med Em, J, E och B är lyx. Det är både bra och dåligt just nu, försöker hantera det på ickedestruktiva sätt.
Hur är det med er kära läsare? Vad har ni haft för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar