söndag 19 juni 2016

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det

VAD SKA DU GÖRA I SOMMAR?
Jag tror nog att jag ska ta det lugnt mest, sköta om mig själv och min kropp, nakenbada, gå på festival, gå ut i en skog mitt i natten med fina vänner, segla, cykla, skriva brev och läsa en massa böcker!

SKA DU ÅKA NÅGONSTANS?
Tror inte det, lite ont om pengar och det längsta jag kommer vara ifrån Jakobstad denhär sommaren är nog då jag är i Åbo på Ruissrock som är en festival vid Ruissalo. Men det räknas väl, lite omväxling men jag skulle helst åka till Skottland just nu.
HUR LÄNGE SKA DU VARA LEDIG?
Troligen hela sommaren ända in till augusti då jag börjar skolan igen, får kanske lite småjobb då och då. 

VAD VILL DU VERKLIGEN HINNA MED?
Läsa böcker, ibland har jag så svårt för att börja dagen med att läsa en bok och så, men jag ska bli bättre på det. Jag älskar ju böcker. Vill också hinna med mer utövande av yoga och mindfulness, det är väl bara att ta sig i kragen!

VAD TROR DU EGENTLIGEN ATT DU KOMMER GÖRA?
Kolla serier och vara lat, haha. 
VAD SER DU MEST FRAM EMOT?
Tror nog det är Ruissrock, de har så många bra artister iår, skulle också vilja på Provinssi i Seinäjoki men Macklemore stod högst upp på min lista denhär gången! Nakenbada och att spendera kvalitetstid med vänner ser jag också fram emot.

VAD KAN GÅ FEL?
Mycket kan gå fel, allt kan gå fel och det kan sluta med att jag hela sommaren sitter instängd i min ateljé med ångest för att ingen vill spendera tid med mig, men jag vill inte tänka så. Jag vill tänka på det positiva, men ja. Det kan gå fel men jag vill inte fokusera på det just nu eller denhär sommaren alls.
VEM KOMMER DU ATT VARA MEST MED?
Troligen An, J och T. Men vill också spendera mycket tid med E.

VAD KOMMER DU LÄGGA MEST PENGAR PÅ?
Te, pennor, frozen yoghurt (Lidl har en supergod med mangosmak!) och vitaminvatten. Men tror jag kommer vara väldigt mycket på loppis så kommer säkert lägga ner pengar på det med. 

VAD KOMMER DU ATT KÖPA INFÖR SOMMAREN?
Jag vet inte riktigt, skulle vilja ha en sommarklänning eller en byxdress som är ganska tunn och sval till sommarheta dagar. 
KOMMER DU ATT ANVÄNDA DEN ISÅFALL?
Om jag hittar någon som är fin, vacker och prisvärd så kommer jag nog använda den, om inte ångesten tar över men den kan jag ju också försöka skita i ett tag!

KOMMER DU BLI BRUN?
Nej, hatar att sola och hatar att bli brun.

VAD VILL DU SÄGA TILL DITT SOMMAR-JAG?
"Du klarar detta Johanna, det är bara att gå ut, skäms inte för den du är eller för vad du har på dig. Gör det du vill bara det inte skadar dig själv eller någon annan, ta hand om dig, var ute i naturen mer och bara njut av det inre lugnet." 
VAD KOMMER DU ÄTA?
Först vill jag väll fokusera på att bli frisk, men kommer säkert äta bara vanlig mat och försöka äta frozen yoghurt för det är asgott.

VAD KOMMER DU DRICKA?
Vitaminvatten är mitt nya beroende. Så troligen det.

VAD KOMMER GÖRA DENHÄR SOMMAREN EXTRA BRA?
Vet inte, ska väl mest försöka att andas och ta det lugnt som jag nämnt enda sedan sommaren började, men tror nog att Ruissrock kommer vara det bästa, dansa till bra livemusik. 
Gammal bild från 2013 på mig och Abab.

HUR KOMMER DU ATT GÖRA DIG ILLA?
Kommer säkert snubbla på mina ben och fötter som vanligt, ramlar för ofta för jag är jätteklumpig. Kommer säkert cykla omkull med för då jag cyklar så gör jag det snabbt och håller sällan i styret. Brukar hamna i buskar och diken för att jag cyklat för snabbt eller haft dålig balans. Men det är ju mitt eget fel såklart.

VAD OROAR DU DIG FÖR?
Sådant som jag alltid oroar mig för, om att jag inte är tillräcklig, ful, jobbig, irriterande, mina kläder är fula, hur folk ser mig osv.

VAD KOMMER BLI EXTRA SPECIELLT IÅR?
Vet inte, det får man väl se i augusti då sommaren är över och minnas tillbaka till sommaren och komma ihåg minnen. 

HUR KOMMER DU MINNAS DIN SOMMAR SEN I SEPTEMBER?
Jag kan ju inte se i framtiden men får väl hoppas att jag och ni alla därute har och har haft då en underbar sommar och att ni alla är guldvärda och underbara människor, du är tillräckligt bra, du är stark, DU är BRA! 

Tänker också tipsa om min sommarspellista jag gjort på spotify, både nytt och gammalt. 
                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar