söndag 17 juli 2016

They say you're a freak when we're having fun

Det är mycket som har hänt på den senaste tiden, jag har fått jobb på sommarcaféet Rosenlund vid Apegrens trädgård och jag trivs som attan. Har nästan fått pejl på allting, kassan, diskningen och sådär halvt med bakningen. Det är jätteroligt, jättefint och fina människor att jobba med. 

Vi har lunch hela veckan från klockan 11-14 så värt att komma in, imorgon är det skossvampsoppa, bröd, kaffe och kaka för 8 euro, ni är welcöme! Annars så är caféet öppet från klockan 11-19:00 nu på kvällarna då det är Jakobs Dagar/Jeppis Daga som är ett speciellt evenemang här i Jakobstad. Man kan kalla det festival på ett sätt, människor från alla olika trakter kommer hit för musik, supande, folkmassor, utställningar, pop-up restauranger, mat-torg, gammaldagstorg, storloppisar, allsång, olika guidevandringar och dansuppvisningar bland annat. Mer info och program hittar ni här! 

Jag har varit på festival, Ruisrock som hölls vid Åbo men på en campingplats som heter Ruissalo, såg Seinabo Sey (som blinkade åt mig!!), Years&Years, Macklemore & Ryan Lewis, Patti Smith, Icona Pop, Lukas Graham, MØ, Nothing But Thieves, Rudimental och lite av Teflon Brothers. 
Har tyvärr inga bra bilder eller superbra videor redigerade så snor lite från Ruisrock's egen hemsida som finns här! 

Nu ska jag dricka mitt päronte som förövrigt är u n d e r b a r t gott, läsa en liten prosa och sedan försöka sova. Hoppas ni alla har det bra där ute, om inte så skickar jag massa frivilliga styrkekramar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar