söndag 25 september 2016

Ge mig nåt som känns

"Det kräver att man har gener & anlag och det har inte jag."
"Vi är levande döda, stapplar fram hand i hand. Och alla här vill leda. Men vi följer ändå blint."
"Vi värnar om vår tryckfrihet vi älskar våran valfrihet. Vi tar oss friheten. Att hylla toleransen men vi pekar våra anklagande fingrar mot allt som inte passar in här."
"Som alltid flyr jag till musiken. Den enda plats där jag är jag."
"Och jag har letat som besatt efter känslor som är försvunna. Och det har varit en lång, lång natt men jag är glad att mina tårar är behärskade och lugna."
"Du håller mig som ingen annan, i en värld som är hopplös och sjuk."
"Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö."
"Jag ska vara som bergen. Jag ska vara som vattnen. Jag ska vara som färger som bara syns på natten.
"Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss, ni står still."
"Andas in och andas ut orkar jag så orkar du."
"Håll ut Jag behöver dig. Håll ut Stå ut med mig. Stå ut med mig. Jag behöver dig."
"Allt jag vill göra är att låsa upp din dörr. Söka skydd i ditt mörker och spela dig som en sång på repeat."
"Jag räknar tre, fyra, fem, ljug för mig, ja ljug för mig. Det är inte slagen som känns, ljug igen."
"Jag trycker läpparna lätt mot din hals. Jag frågar "gråter du?" du smakar salt."
"Förstör nånting, slå mig. Förstör nåt, jag överlever."
"Du stack ett hål i min Kevlarsjäl. Och så blev du mitt sår och jag blöder ihjäl. Kom gör ett hål i min Kevlarsjäl."
"Spelar det längre någon roll. Jag orkar inte slåss. Det är bortom min kontroll."
"Det är enkelt att vika sig. Att stå upp gör ont."
"Bygg något vacker eller krossa allt.
"Vi behöver någonting nu som bedövar, som gör att det går över."
"Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd."
"Hur gärna jag än vill kan jag inte lura mitt hjärta."
"Regn slickar hela staden som en fuktig kall tunga.
"När taxametern slagits på försvinner allt i regnet utan spår & som en viskning ser vi syner nu igen Det här är nåt
som inte ens har hänt."
"Då som nu för alltid."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar