tisdag 22 november 2016

It was June, and the world smelled of roses. The sunshine was like powdered gold over the grassy hillside

I novembermörkret (det blir kolmörkt här redan vid en tretiden) så är det dags att gå igenom sommaren i bilder tycker jag, hittade min minnessticka så har fullt med bilder jag glömt att visa upp. Let's go!
Dagarna innan sommarlovet började var otroligt varma och fulla av underbar sommarluft. Jag och Anni fick en bra idé med att gå på picknick i Skolparken och käka jordgubbar, Lana ville också komma med så vi tog med henne på äventyr i skolparken. 
Var väldigt mycket ute i naturen och fotograferade en massa fint.
Besökte Åbo i juli för att gå på festivalen Ruisrock i Ruissalo, som var för övrigt underbart och jag kommer definitivt åka igen om det kommer bra artister dit 2017. Besökte också ett underbart café i Åbo som heter Pink Vanilla desserts och på vägen hem till studentbyn träffade jag på en snigel.
Ett mumintroll i ett skyltfönster. I juli jobbade jag jättemycket och under lunchpausen så tog jag en cigarett och en tekopp i lugn och ro.
Yogade och mediterade en del under sommaren för att klara av vardagen lite bättre och bättra mitt självförtroende, det funkade och jag håller på än och kommer inte sluta.
Innan skolan började igen så myste jag med Layla och drack te vid Anni's, så mysigt.
Skolan började med SpotOn, och efter det så började vi en efterlängtad grafikkurs. Fyfän vad jag älskar konstgrafik, så otroligt avslappnande att rista linjer i plåtar och sedan trycka. 
Ett färdigt grafiktryck, uppgiften var att göra ett "självporträtt" och ja, inte ser det ut som jag men kanske jag i tanken? Klädde också ut Layla till en narr, hittade denna halsbonad hemma som jag hade på mig då jag var liten, tyckte den passade Layla.

Det var sommaren det och början på augusti, denna sommar tog jag verkligen tid för mig själv i juni och satsade på mitt välmående. I juli jobbade jag för det mesta och trivdes som attan. I augusti började skolan igen och det var väldigt kul. 

Nu är det höst och snart vinter och ja, för en gångs skull vill jag ha snö, vill skida, fotografera och bygga ett mumintroll istället för en snögubbe.

1 kommentar: