måndag 21 november 2016

Mind the gap between the train and the platform

Har äntligen tagit mig tid till att redigera och kolla igenom bilderna och videorna som jag tog i London då jag var där i Juni 2015, ja över ett år tog det för mig, men bättre sent än aldrig. Nu tar vi en titt på Londons vackra gator och sevärdheter.
Allt började med ett pass och en nervös Johanna, första gången med flygplan och gud så rädd jag var, rädd men ändå lycklig. Minns att jag stoppade i mig över 7 tuggummin för att jag var så nervös och för att ej få lock över öronen, jag lyckades, nästan.
När jag och familjen äntligen kom fram utforskade vi gatorna nära boendet påväg till underground och sedan kom vi fram vid en folkmassa på Piccadilly Circus. 
Jag kollade mig mest runt och fotograferade såklart den obligatoriska telefonkiosken.
Sedan tog vi en inforunda med en tvåvåningsbuss och kollade sevärdheter på långt men ändå ganska nära håll.
Jappjapp *klick* *klick* obligatoriska bilder.
*Klick*
Sedan efter turen hoppade vi av vid Trafalgar square och gick mot National Gallery för att KONST! Utanför galleriet hälsade jag och syster på en Yoda, eller en Yodakopia, som petade syster i håret.
Jappjappjapp!! Till vänster ser vi Jacob Van Oost The Elder's "Portrait of a boy aged 11" och till höger ser vi Anthony Van Dycks "The Horses of Achilles".
Så himlans fint tak inne i National Gallery.
Claude Monet's "Water-Lilies".
Till vänster Claude Monet's "The Water-Lily Pond" och till höger ser vi Camille Pissarro's "Portrait of Félix Pissarro".
Till vänster ser vi Vincent Van Gogh's "Sunflowers" och till höger "Two crabs" av samma konstnär.
Lite bilder från Londons gator och hörn.
Till vänster ett gulligt "Alice in Wonderland" inspirerat café i närheten av boendet och en glad jag med en syster bredvid.
Fint i caféet vid fönstret.
Efter tre dagar så flög vi hem igen till Finland efter en otroligt fin resa med fina minnen i tankarna. Som t.ex då jag gick över Abbey Road och var så lycklig! Eller då jag och syster flörtade med snygga britter på spårvagnen. En bra resa helt enkelt och ja, jag vill verkligen tillbaka till England, eller Storbritannien i överlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar