tisdag 6 december 2016

Outside the leaves on the trees constricted slightly, ah September


Inspirationsbrist så det är dags att kolla igenom vad jag gjorde i september. Here we go!
September började med fint väder, att se solen stiga upp på morgonen är så otroligt stärkande, nu är det ju november och det blir kolmörkt redan vid en tretiden på dagen så jag saknar solen.
Drack te i mängder ur fina muminmuggar. Som vanligt då.
Myste med katt och färgade håret chokladbrunt.
Syns jättedåligt för kvaliten på bilderna är asdålig men ställde ut grafiktrycken med klassen på café Fredrika här i Jeppis.
Hälsade på Fidus vid stallet Tavast och An's katt Layla var söt, som vanligt.
Köpte lavendel från Rosenlund (cafeet jag jobbade vid i sommar) och buketten hänger fortfarande i mitt rum. 

Nu varnar jag känsliga läsare för det kommer komma en bild här nedan på en asstor spindel. Hoppa över denna bilden som kommer här under om du ej tycker om spindlar, är rädd osvosv! 
DENNA stora jkel var vid "rökstället" på bildartesan sidan och jag tyckte den var grymt fin och läskig. Den största spindeln jag sett i Finland som var fri. Vet någon vad det är för spindel? Vore väldigt intresserad av att veta vad det är för en.

Faran över spindeln ovan är över.
Sedan var det modellteckningskurs och jag vill bli bättre på att rita av modeller, vi har en ny modellteckningskurs nu på våren så jag är taggad på att öva!
Promenad till loppis och mer modellteckning.
Pokemon Kingler R.I.P och blev glad av att se denna hänga uppe i skolan, Atomkraft? Nein danke.
På en konsthistoria lektion besökte vi Tobaksmagasinet för de hade en cool utställning (som jag glömt namnet på).
Sedan gick vi till Energiverket för en annan utställning (som jag minns namnet på) Ja må vi leva, Eläkäämme, Here's to us! 
Temat för utställningen var finländsk nationalromantik. Ovan är en av mina lärares verk. 
En fin reflektion i ett fönster och jag på pokehunt. Hittade fem Charmanders på en och samma gång haha.
Fin och vardaglig utsikt då man sprang på kaffe till An's. 
Åt avokado i mängder och påbörjade detta, den har fått en liten svans nu! 
Påbörjade det nya projektet "Reshoca" som är vårt UF-företag, länk till vår hemsida finns här! 
Yogade, mediterade och myste för mig själv. September var en fin men stressig månad så mina meditationsstunder med te och ljus var välbehövda.  

Tipsar om en bra låt till sist som jag lyssnade nästan dagligen på i september. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar