söndag 8 januari 2017

Saker du kan göra om du är uttråkad eller rastlös

Om du är som jag, har lätt att bli uttråkad och rastlös eller bara inte kan sitta still utan måste nästan alltid göra någonting, för annars är det tråkigt. Eller? Jag tänker dela med mig av lite tips om vad du kan göra om du råkar vara uttråkad, rastlös eller bara måste göra något. 
  • Skriv i ett häfte, en dagbok om vad som faller dig in.
  • Dekorera ditt rum, din lägenhet eller trädgård.
  • Baka någonting för dina vänner eller din familj.
  • Gör något pyssel från pinterest, här är min anslagstavla om pyssel där du kanske hittar något intressant.
  • Måla i en målarbok, nuförtiden är det ju "populärt" att måla i målarböcker med lite mer vuxnare motiv! Jag har två stycken och brukar måla i dem då jag är ledsen eller lyssnar på musik.
  • Organisera din bokhylla efter titel eller genre.
  • Flytta om möbler i ditt rum, din lägenhet eller hus.
  • Storstäda, städa varenda lilla vrå du har med musik i bakrunden om det lustar.
  • Lär dig en ny drink eller gör din egen.
  • Tvätta dina sminkborstar och tillbehör.
  • Gör en ansiktsmask eller ett fotbad.
  • Hitta 10 olika plagg eller saker som du kan skänka bort till välgörenhet.


  • Gå till simhallen och simma.
  • Lägg ett pussel
  • Gå på olika loppisar runtom där du bor.
  • Lyssna på en annan musikgenre än du brukar.
  • Skriv en dikt.
  • Sök efter en brevvän, det är otroligt kul att skriva brev, tycker ni jag ska göra ett inlägg om brevvänner i framtiden?
  • Planera en temafest som du håller.
  • Skissa ett porträtt.
  • Gå på road-trip.
  • Gå till ett museum.
  • Gå ut och fotografera.
  • Plantera en liten trädgård.
  • Gå på en konsert.
  • Lär dig ett nytt språk.
  • Ge komplimanger.
  • Träna, meditera eller yoga.
  • Ta en dusch eller ett bad.
  • Gör en lista. T.ex om saker som gör dig glad, vad du vill göra innan du dör, saker du ska göra denhär veckan etc.
  • Dansa eller sjung.
  • Lär dig ett nytt instrument.
  • Gå till biblioteket och låna böcker som intresserar dig, eller läs en bok.
  • Gör en egen stressboll eller köp en. 
  • Gör en maträtt. 
  • Spela ett spel. 
Hoppas dessa tips hjälper dig lite om du är uttråkad eller rastlös, eller måsta bara göra något. Dessa kan också hjälpa mot olika typer av ångest. Har du några tips så kommentera gärna så kan jag fylla ut denhär listan. Alla bilder kommer från min tumblr!

1 kommentar: