torsdag 16 februari 2017

Regn slickar hela staden som en fuktig kall tunga

Jag vill skriva, eftersom jag mår bra av att skriva, listor, dikter, dokument och texter av olika slag. Men just nu får jag inte ut ord både i tal eller skrift, men ändå vill jag uppdatera här, för jag ser ju att ni läser, men jag vet ju inte om ni tycker om det ni läser eller ej. Iallafall, eftersom jag inte får ut väldigt mycket ord, så tycker jag att det passar med en lista, listan snodde jag av fina Sandra.
HAR DU?

Folköl i kylen:

Tror inte det. *Springer och kollar*. Nej, inte min kyl, om det vore min egen så skulle det vara två Guiness där. 



Något husdjur:

Nej. Bor ju hemma ännu och mina föräldrar är allergiska. Men jag älskar djur, och vill gärna skaffa två katter och en hund!

Någon favoriträtt:
Sushi, såklart och mozzarella sallad!

Puder på dig:
Japp! Under ett lager med Viva La Diva highlighter ofc.

Några framtidsplaner:
Resa, utforska, fotografera analogt och skapa mer konst.


Någon sjukdom:
Psykisk eller fyskisk sjukdom? Har ju min psykiska ohälsa som jag skrivit tidigare om och som jag fortfarande jobbar med. Men annars så är jag väl sådär halvfrisk inuti min kropp. Visst blodsockerfall och jag kan inte äta en full måltid utan att maten ofrivilligt kommer upp tillbaka, är kall nästan hela tiden osv, så jo, lite har jag förstört min kropp och den sjukdomen kallas ätstörning mina vänner.

Gymkort:
Nej, men funderar på att skaffa, men tror jag kör på yoga och lite träning här hemma istället som är gratis.



Några MVG:n:

MVG heter det ju inte här i Finland men tror det är samma som 10 i vitsord, och jag hade bara en enda 10:a under mina skolår och det var i bildkonst. *Stolt*.


Något beroende: 
Vi alla är beroende skulle jag säga, men av olika saker. Jag till exempel är beroende av kaffe, cigaretter (slutade ju i december men det slog tillbaka nu efter nyåret, dålig självdisciplin japp), vitamin well, te, närhet och naturen.

Nagellack:
Inget just nu, funderar på att måla dem i min favoritfärg orange.



Någon vän som bor i ett annat land:

Många, nästan alla mina brevvänner bor i Sverige och så har vi ju min fina fru Dani
VEM?
Avskyr du: 
Det känns så illa att avsky någon, så denna fråga står jag över.

Längtar du mest efter:
Imorgon klockan tjugoföre ett då jag åker buss för att hälsa på min älskade.

Stör du dig på:
Att det är över ett år tills nästa säsong av Sherlock kommer. I am Sherlocked.

Gosar du med:
Niko.

Lagar mat: 
Hmm jag är asdålig på att laga mat egentligen, borde öva mer eftersom jag snart kanske flyttar hemifrån. Men för tillfället gjorde mami nyss mat åt mig. 

Diskar:
JAG, diskar alltid mina kära muminmuggar för hand. 
VILKEN?
Tidning läser du:
Jag läser väldigt sällan tidningar nuförtiden eftersom det är så mycket lögner i dem, men någongång läser jag väl Österbottens tidning aka ÖT eller Svenska yle
Buss åker du oftast:
Onnibus.

Dag fyller du år:
4 Oktober.

Årstid föredrar du:
Våren och hösten, våren eftersom att ljuset kommer tillbaka och allting vaknar pånytt, hösten eftersom det är så fina färger och älskar höstlukt.
VAD?
Gör du nu:
Dricker kaffe och ser på Sherlock medans jag skriver detta.

Gör dig till en bra människa:

Att jag är snäll och väldigt hjälpsam.

Gör dig till en dålig människa:

Alla har vi ju våra bra och dåliga sidor, jag blir väl lätt avundjuk och sårad, är ibland irriterad på småsaker och isolerar mig väldigt lätt.



Vill du arbeta med:

Konst!

Är roligast just nu:
Att jag åker till Nikos imorgon.

Har du på dig nu:
Leggins (såklart), långärmat och dagens utsmetade smink.

Äger du för skor:
Jag äger fyra par skor och två av dem använder jag flitigt. Mina favoriter som råkar vara platåskor amvänder jag mest på våren/sommaren/hösten. 

Har du för storlek i skor: 
Har stora fötter så har väldigt svårt att hitta passande skor, och min storlek växlar mellan 41-42.

Läser du för bok:
Stalins kossor av Sofi Oksanen.

Ska du göra nu:
Fylla på min kaffekopp, fortsätta att kolla om Sherlock och sedan ta natten eftersom skola imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar