torsdag 20 april 2017

Man måste dö några gånger innan man kan leva

Ett litet sent och vårglatt hej från mig, nu är jag här igen och har mycket att visa och berätta. Kommer ta en del inlägg för att visa allt jag har fotograferat nu under vintern och våren, sådant som jag inte hunnit visa upp för att skolan och måendet kom i vägen. Men nu är jag här igen, peppad och inspirerad till fullo! Varför? För att våren har kommit hit till Jakobstad, okej det regnade idag men jag är så full av vårfeelis just nu.
I februari och mars fick jag, An och V ett uppdrag på vår LIA-period som innebar att göra djurmasker till en musikal som heter "Trollflöjten" och som har premiär nu den 24:e april i Schaumanssalen. Det var intensivt, stressigt och roligt att göra masker till en musikal, ska bli jätteintressant att få se dem på scenen då man har arbetat över en månad med dem. 
Masker färdiga att vara på scenen. Nu tänker jag lägga in lite reklam *winkwink* här! kan ni hitta biljetter till musikalen om ni har lust att gå och se den. *Färdigt med reklam.* 
Sedan så har jag haft och fortfarande har en jätteintressant kurs om Genusperspektiv på konst. Vår föreläsare är otroligt bra och hon kan verkligen om detta ämne vilket gör allt mer roligt och intressant att lyssna på. 

Annars så håller jag på med yrkesprov 4 som ska vara ett portfolio med tema, konstnärer och ett eget verk inom det temat man har valt. Jag har äntligen lärt mig grunderna i InDesign (ja jag är jättedålig på Adobe programmen men jag lär mig), så nu är det lite lättare att jobba framåt och fortsätta. 

Är inspirerad, lyssnar på Dire Straits och dricker grönt te från Japan som jag fått av systeryster, dricker såklart ur en muminmugg och nu råkar det vara min favorit Jubileumsmuggen. Jag vill måla, skriva, gå på äventyr, fotografera, skissa, städa, dansa, skriva brev, pyssla, virka, gå på promenader och andas in skogen. Jag vill så mycket, men tiden räcker inte till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar